söndag 19 februari 2012

Hakenäsfjället

Visst låter det stort och ståtligt, men så är inte fallet. Det är bara vad som lokalt i Ed kallas för "Slalombacken".


Utsikten är bedårande och solen lyser hela tiden där uppe. Tyvärr är det lite blåsigt och folk håller inte ordning. Här hittade jag godispapper, en kökskniv, gamla korvpaket mm. Ta med skräpet hem eller elda upp det, slarvpellar.

Detta kanske kan bli mitt nya favoritställe. Eldstaden behöver dock byggas om då röret är för högt. Nu skärmar det av värmen och det blir inget syre till elden.

Mitt experiment idag blev den genomborrade björken. Den brann en bra stund men inte riktigt som jag ville. Det kan vara någon kombination med rörlängd/ diameter.

Om man går lite längre åt höger kan man se propellrarna borta på Kynnefjäll.


Vi ses nästa vecka :)

1 kommentar:

  1. Visst är det för j-igt hur folk skräpar ner och beter sig på såna här ställen. Ingen hyfs och fason! Har jag missat något? Genomborrad björk, vad är det du håller på med?

    SvaraRadera