torsdag 2 februari 2012

Dagens knivköp


Idag fick jag en ny kniv till min samling. Det är en Fällkniven U2 Cassiopeia.

Om du bara skall köpa dig EN fällkniv så är U2 helt underbar. Den väger nästan ingenting (42 gram) men är vass något så in i ****. Den håller skärpan jättelänge och fungerar utmärkt som EDC*-kniv.

Jag har min U2 fastknuten i nyckelknippan. Fastknuten? Jag knöt ihop nycklarna, USB-minnet, visselpipan, kniven, RFID-taggen mm. med en bit snöre istället för en nyckelring. Det är mycket smidigare och "mjukare" i fickan på det viset.

Jo, man får visst ha kniv med sig om man behöver.
"Förbudet i första stycket gäller inte, ..... om innehavet annars med hänsyn till föremålets art, innehavarens behov och övriga omständigheter är att anse som befogat." #
"Braohagrej" är ett giltigt skäl. "Självförsvar"är lika med "Gå direkt till Gulag utan att passera Gå".



(* EDC = Every Day Carry = Alltid med överallt)
(# http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19880254.htm)

1 kommentar:

  1. Schyst blogg... Halkade in av ren slump, gillade inlägget om uppochnereld. Besök gärna min blogg:

    visitmyfire.blogspot.com

    Ha det gött!

    SvaraRadera